Thursday, October 25, 2007

Atie Pays Tribute To Billionaire Uncle Lim

Lovely Bentong beauty Atie Abu Bakar describes the passing of Genting Highlands Resort founder Tan Sri Lim Goh Tong as a great loss to Malaysia.

The billionaire who was Malaysia’s third richest man passed away at the age of 90 two days ago.

She said Uncle Lim made many Malaysian children, herself included, happy by founding Genting Highlands, Malaysia’s and Southeast Asia’s most prominent mountain city of entertainment, four decades ago.

She also hailed the tycoon as a humble man who cared for Malaysians regardless of their status in society.

Genting Highlands is located in Atie’s hometown Bentong in the state of Pahang.

The resort has over the years played host to many entertainment events featuring international and local stars.

Reality show Malaysian Idol which lasted two seasons had its grand finals in the resort.

The annual Era Radio Awards of Astro TV (the producer of Atie’s reality show Akademi Fantasia) is also held in the resort.

BAHASA MALAYSIA VERSION
Atie Beri Penghormatan Kepada Jutawan Uncle Lim

Jelitawan dari Bentong Atie Abu Bakar menyifatkan pemergian pemilik dan pengasas Genting Highlands Resort mendiang Tan Sri Lim Goh Tong sebagai kehilangan besar kepada Malaysia.

Jutawan bilion yang merupakan usahawan ketiga terkaya di Malaysia itu meninggal dunia 2 hari yang lalu tatkala berusia 90 tahun.

Atie berkata, mendiang Uncle Lim membuatkan ramai anak muda Malaysia gembira termasuk dirinya sendiri dengan mengasaskan Genting Highlands, bandar peranginan dan hiburan paling unggul di Malaysia dan Asia Tenggara 40 tahun yang lalu.

Katanya mendiang juga seorang yang prihatin terhadap rakyat Malaysia tanpa mengira keturunan.

Genting Highlands terletak di kampung Atie iaitu Bentong di Pahang.

Bandar hiburan dan peranginan itu telah menjadi lokasi untuk banyak acara hiburan yang melibatkan artis tempatan dan antarabangsa.

Pertandingan akhir rancangan hiburan realiti Malaysian Idol yang berlangsung untuk 2 tahun berturut-turut telah diadakan di Genting Highlands.

Anugerah Radio Era, acara tahunan terbitan Astro TV (produser rancangan realiti Atie iaitu Akademi Fantasia) juga diadakan di Genting Highlands.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home