Monday, July 30, 2007

The Super Singer Rules Ikon ASEAN - Linda On Jac

Lovely Linda Nanuwil’s faith in Super Singer Jaclyn Victor never fades away.

She is very confident that Jaclyn, who won the Ikon Malaysia (Malaysian Icon) singing contest last July 28, will win the regional finals, Ikon ASEAN, that brings together the winners of Ikon Malaysia, Ikon Indonesia and Ikon Philippines.

Ikon ASEAN takes place in Putrajaya, Malaysia, on August 12.

Jaclyn Victor and rock band OAG are representing Malaysia in the solo and group categories respectively, having won their respective categories on July 28.

Jaclyn beat Dayang Nurfaizah and Mawi Ani to win the solo category while OAG beat fellow rockers Flop Poppy and Def Gab C to win the group category.

Ikon Malaysia is a singing contest to search for the best new talents in Malaysia. Ikon Indonesia and Ikon Philippines are the Indonesian and Philippine counterparts of Ikon Malaysia, respectively.

Ikon ASEAN is the regional finals which determines the best of Ikon champions in the region.

BAHASA MALAYSIA VERSION
Jac Penyanyi Super Akan Menang Ikon ASEAN - Linda

Jelitawan Linda Nanuwil sentiasa yakin terhadap Penyanyi Super Jaclyn Victor.

Linda amat konfiden Jaclyn, juara Ikon Malaysia yang merangkul gelaran itu pada Julai 28, akan menang di Ikon ASEAN, pertandingan yang menyatukan juara Ikon Malaysia, Ikon Indonesia dan Ikon Filipina.

Ikon ASEAN akan berlangsung di Putrajaya pada Ogos 12.

Jaclyn dan kumpulan rock OAG akan wakili Malaysia dalam kategori masing-masing iaitu solo dan kumpulan, setelah diumumkan juara kategori masing-masing pada Julai 28.

Jaclyn mengalahkan Dayang Nurfaizah dan Mawi Ani untuk menjuarai kategori solo manakala OAG mengalahkan kumpulan rock Flop Poppy dan Def Gab C dalam kategori kumpulan.

Ikon Malaysia ialah pertandingan nyanyian untuk mencari bakat baru terbaik di Malaysia. Ikon Indonesia dan Ikon Filipina adalah versi Ikon Malaysia di Indonesia dan Filipina.

Ikon ASEAN ialah pertandingan akhir yang menggabungkan juara Ikon di setiap negara Asia Tenggara dan bertujuan mencari bakat nyanyian terbaik di rantau itu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home