Monday, April 04, 2005

My Kid Brother And Favourite Malaysian Idol - Nurul On Saipul

Nurullah (Nurul) Abdul Hamid, the sweet and demure eighth placer of Akademi Fantasia Season Two (AF2) sees a real hero in one Malaysian Idol (MI) finalist from her hometown, Kuching in Sarawak.

He is Saipul Bakeri, the cute and adorable fifth placer of MI.

Nurul adores Saipul and sees in him the kid brother she never had.

Nurul, who turns 23 this year, said that she had known Saipul for a few years since both of them participated in talent contests in Kuching as well as Kuala Lumpur.

Saipul, she said, also auditioned for AF2, but was unsuccessful.

"Adik Saipul never gives up. He went on to join MI, and proved himself a courageous contestant with a fighting spirit," she said.

"I admire him for his sweet and fun-loving personality, and his courage in facing harsh criticisms from contest judges.

"He just fends stinging remarks off with a sweet and disarming smile," she said.

Nurul said that Saipul's sweet personality made her want to love and care for him.

"I've always had faith in Saipul. Even though he has out-performed me in his reality show, I've never really wanted to put up a tough fight against him," she said.

"I'm 100 per cent behind his mission in life, to be a successful recording artiste. And I'm sure he will make it."

She said that as a "kak" (elder sister) to Saipul, she advised him to be himself, treat everybody with loving kindness, and to hold on to his dreams.

"And always remember, Adik Saipul. Kak Nurul loves you. Always."

Bahasa Malaysia Version

Saipul Adik Kesayanganku, Wiraku - Nurul AF2

Nurullah (Nurul) Abdul Hamid, si comel dan jelita yang mendapat tempat kelapan dalam Akademi Fantasia Musim Kedua (AF2), menganggap pemenang tempat kelima Malaysian Idol (MI), Saipul Bakeri sebagai “hero”-nya.

Nurul, 22, dan Saipul, 18, adalah rakan sekampung dari Petra Jaya di Kuching, Sarawak.

Nurul menganggap Saipul sebagai adiknya sendiri dan amat menyayanginya.

Nurul berkata bahawa dia telah lama mengenali Saipul kerana mereka berdua kerap bertanding dalam pertandingan nyanyian yang sama di Kuching dan Kuala Lumpur.

Katanya, Saipul juga cuba menyertai AF2 tetapi gagal.

“Adik Saipul amat berani, sanggup berjuang dan tidak mudah putus asa. Di MI, dia telah buktikan keberaniannya dan semangat juangnya yang tinggi,” katanya.

“Nurul amat kagum dengannya serta menyayanginya kerana personalitinya yang comel, mesra dan lucu, serta keberaniannya ketika berdepan dengan sindiran dan kritikan tajam para hakim pertandingan.

“Dengan senyumannya yang comel dan mesra, dia mudah menawan hati setiap orang,” katanya.

Nurul berkata personaliti Saipul yang menawan telah membuatkannya amat protektif dan penyayang terhadap rakan sekampungnya dalam MI.

“Nurul sentiasa yakin dengan Saipul. Walaupun Saipul lebih berjaya dalam MI berbanding Nurul dalam AF2, Nurul tak pernah anggapnya sebagai “rival”,” katanya.

“Saya 100 peratus di belakang adikku dalam misi hidupnya. Dia mahu jadi artis rakaman yang berjaya, dan saya amat yakin Saipul boleh mencapai impiannya.”

Sebagai “kak” angkat Saipul, Nurul menasihati heronya dari MI supaya jujur terhadap diri sendiri, berbuat baik untuk semua dan sentiasa yakin pada diri sendiri.

“Dan juga, Adik Saipul, Kak Nurul sentiasa sayang kamu.”

0 Comments:

Post a Comment

<< Home